Tweede dag in Taipei

5 november 2023 - Da’an District, Taiwan

Dansen in het park

Vlakbij ons hotel is een park. Daar zijn ze aan het dansen als ik er vanmorgen aankom. (Heb ik een filmpje van gemaakt). Dat vind ik heel leuk om te zien. Doet me aan China denken.

Markt

Ik steek het park door en kom op een hele drukke markt. Voornamelijk groente en fruit. Ook vlees en vis en incidenteel andere producten.

Wat een bedrijvigheid. Het fruit is heel mooi uitgestald. (zie filmpje en foto’s).

Ontbijt

Tsja…. waar gaan we ontbijten en wat? Na een tijdje lopen komen we iets tegen. Dat is prima. Een combinatie van een beetje Taiwanees en een beetje Westers.

Met de metro naar de Zoo.

Het blijkt een uitdaging om de ingang van het metrostation te vinden. We blijken er nietsvermoedend al een keer langs gelopen te zijn. De Zoo is het eindpunt. Dus dat is makkelijk. Een gewilde bestemming op zondag met kinderen 😃

Het is heel druk en toch verloopt het allemaal heel soepel en snel. Het idee is om vanuit de Zoo de kabelbaan naar boven te pakken. Daar heb je een prachtig uitzicht over de stad en er is een mooi park.
De dierentuin op zich is al heel mooi. Groen, met schitterende planten en bloemen. Grote verblijven waar de dieren zich kunnen verstoppen. Dat doen ze ook. En het is warm. Heel warm.

Er is weinig gelegenheid om ergens wat te eten. Iedereen heeft eten en drinken mee en hele families zitten gezellig in de schaduw te picknicken. Wij eindigen rond 15.00 uur bij MacDonalds. Met een broodje hamburger en een colaatje.

Toch geen kabelbaan.
Als we bij de kabelbaan zijn aangekomen staat er een rij voor het loket en verderop een enorme rij voor de kabelbaan. Wij haken af. Beter om een minder gewilde dag uit te kiezen. Als we terug bij het hotel zijn ben ik helemaal afgeknoedeld. Tijd voor een tukje. ‘s Avonds eten we wat bij een Indiaas restaurant in de buurt.

Voor morgen hebben we al een idee. Er is een grote vismarkt in de buurt van het hotel en een aantal tempels op loopafstand.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Shewa:
    8 november 2023
    Leuk om te lezen! Wat een avontuur. En wat warm dan hè. We blijven jullie volgen! Ben benieuwd naar het vervolg.
  2. Jeannette de Bruin:
    9 november 2023
    Hé Shewa, dank voor je reactie. Leuk dat jullie ons volgen.