Sun and Moon lake

23 november 2023 - Taichung, Taiwan

Bij aankomst gisteren ga ik in het station meteen naar het Visitors Center voor informatie over hoe we naar het Sun and Moonlake (SML) moeten met de bus. Dat is helaas even onbemand.

Tijdens het wachten raak ik in gesprek met een meisje. Zij verblijft een maand bij een friend in Taichung en wil naar Alishan na een korte stop in SML. Dat is alleen maar een meer. Just a lake. 😀

Dan komt de dame van het Visitors Center weer terug. Zij is erg kortaf en ik krijg de informatie heel snel. Daarbij twee folders. Dus ik denk dat we daar wel uitkomen.

Ochtendperikelen
We zetten de wekker vroeg. En we komen er niet uit. Het opstappunt is niet terug te vinden op Google maps en is ook niet duidelijk op het kaartje.

Als we een taxichauffeur vragen ons erheen te brengen snapt hij het ook niet. Uiteindelijk gaan we heen met de taxi naar het SML en terug met de bus.

We worden, als we de taxi uitgestapt zijn, getackeld door een mevrouw met dagtickets voor een boot die op 3 plaatsen stopt. Dat trekt ons wel en zo stappen we op een boot die meteen vertrekt. Het meer ligt tussen de bergen. Varens, palmbomen. Het doet tropisch aan en het is schitterend weer. En varen vinden we altijd heerlijk.

Sun and Moonlake

Met het gouden paard bedwingen we het meer.
Dit is de boot.

Hoe tropisch wil je het hebben

Bij de derde stop gaan we “hiken”. Een mooie wandeling. We komen oog in oog te staan met apen.

IMG_8915Het begin van de wandelingIMG_8917

Apen
Op het eind van de wandeling staat een beeld in het water van 9 kikkers op elkaar. Een deel onder water.

Nine frogs
We nemen wat te drinken en gaan dan op weg naar de bus. We sluiten achteraan en kunnen de eerste keer niet mee.

In de rij voor de bus

Na een half uurtje wachten lukt het wel. De bus doet er beduidend langer over. Daardoor zien we ook meer onderweg. We zien de lucht steeds rozer kleuren en dan valt de avond. Rond 18.15 uur zijn we weer bij het hotel. Een geslaagde dag.

1. Viola:
    24 november 2023
    Leuk dat jullie het zo mooi hebben kunnen zien!
  2. Wil:
    24 november 2023
    Heel mooi allemaal. En wat bijzonder dat gouden paard op de boot! :-)