Laatste dagen van de vakantie zijn ingegaan.

23 november 2023 - Taichung, Taiwan

Gisterenmiddag komen we aan in Taichung. Het hotel zit vlakbij het station. We zijn te vroeg. Als Tom incheckt kijk ik wat we kunnen doen totdat we de kamer in mogen.

Ik vind twee dingen. Miyahara en Kangqiao Waterfront Park.

Miyahara

Een schitterend gebouw waar je ananas cakes kunt kopen en nog veel meer luxe verpakte zoete lekkernijen. De winkel is al helemaal op Kerst ingericht. Als we buiten komen zien we allemaal mensen in de rij staan voor ijs. Eén scoop geeft recht op een topping en dat wordt gedrapeerd op een wafel. Een lust voor het oog.

VerliefdLekker veel!

Miyahara
Voor deze keer gaat Tom overstag.

De tweede bestemming is verder weg. We besluiten om heen een taxi te nemen en terug te lopen. De taxichauffeur begrijpt eerst niet wat ik bedoel. Een park ?! Waar dan?? Het komt goed.
Het park ligt aan weerszijden van een rivier. Er wordt druk gevist en de gevangen vis wordt meteen weer teruggegooid. Dit brengt bij Tom allerlei visserslatijn boven water.

Verder wordt er kano gevaren. Heen en weer over het deel dat bevaarbaar is. Na een tijdje gezeten te hebben lopen we terug naar het hotel. Een mooie wandeling van ruim een uur.

Park aan weerszijden van een rivier

Waterlelies
Na al deze inspanningen hebben we rust verdiend. Dat kan, want we mogen onze kamer in.

Dan is het alweer tijd om een hapje te eten. Na bestudering van de LP en alle tips van Tripadvisor hebben we nog geen restaurant gevonden dat ons wat lijkt. Ook een selectie op Google maps geeft geen uitsluitsel.

Op de valreep vraag ik het aan de mensen achter de desk van het hotel. Eerst schrikken ze en dan komen ze met twee restaurants. Eentje gaat binnen een half uur sluiten en we kiezen daarom voor de tweede. Hartstikke lekker gegeten. Chinees.

1. Jolanda:
    23 november 2023
    Geniet nog maar even van jullie mooie reis! En….wat een prachtige ijsjes, smaken ze net zoals ze eruitzien? Liefs van ons uit een koud Nederland.