Op de scooter

17 november 2023 - 盛興里, Taiwan

De tweede dag in Donggang zijn we naar Liu Qiu gegaan. Een klein eilandje dat bekend staat om de groene schildpadden. Heel mooi om te snorkelen. We hebben de snorkel meegenomen.

Met de Ferry makkelijk bereikbaar. Als we aankomen vraagt een vrouw of we een scooter willen. Dat is een goed idee. De eerste is te klein. De tweede eigenlijk ook 😅 In ieder geval groter dan de eerste.
Tom gaat eerst even een stukje proefrijden. Dan mag ik achterop. Het is me niet duidelijk geworden hoe ik mijn voeten het beste neer kan zetten. Weinig ruimte.

Tom op de scooter
Het is heerlijk op de scooter! Prachtig weer en schitterende uitzichten. Ik voel me heel jong zo achterop bij Tom!

We komen op dé plek van het eiland. Met de Vase rock. Daar zou je kunnen snorkelen. De golfslag is te ruw en de bodem te rotsig. De snorkel blijft in de tas.

Teveel golfslag

Wij zijn niet de enige die rondrijden op de scooter 😃 We komen ook nog bij een schitterend uitzichtpunt waar we de schildpadden duidelijk kunnen zien zwemmen. Meerdere. Alleen lijken ze vanaf deze afstand bruin.

Na een paar uurtjes gaan we weer terug. Nemen nog even een kijkje op de vismarkt. Daar liggen prachtige vissen. Uit de Philippijnse zee.

Een heerlijke dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frans de Bruin:
    17 november 2023
    Geen scooter van het westeuropees formaat, lijkt me lastig sturen!