Kaohsiung eerste dag

16 november 2023 - Kaohsiung, Taiwan

Gisteren zijn we hier aangekomen. Met de bus. Die bracht ons naar een station in het noorden van de stad. Daarvandaan met een taxi naar het hotel. Inmiddels heb ik een systeem. Ik maak een schermafbeelding van het adres in het Chinees uit de mail van Booking.com. Dat is prettig voor de taxichauffeur.
We waren te vroeg bij het hotel en moesten ons nog even zien te vermaken. Iets eten bijvoorbeeld. We laten alles achter in het hotel; ook de handbagage (met water….)

Vlindertuin
Het hotel ligt vlakbij een grote tempel met een water eromheen. Daar zijn we naar toe gelopen. Het is behoorlijk warm. Warmer dan in Donggang. We lopen nog een stukje door naar een park. En komen zomaar bij twee vlindertuinen waar we zo in kunnen lopen. Ruim opgezet. Wij zijn de enige twee bezoekers. Er staan ook een paar planten achter glas met rupsen erin. Het is heel educatief allemaal. Leuke tijdsbesteding.

Op zoek naar een restaurant.
Inmiddels hebben we dorst en moeten we ook iets eten. In het hotel zeiden ze dat er genoeg te eten was in de buurt van het hotel. We lopen een behoorlijk stuk en komen niets van onze gading tegen. Ik ben ook wel voorzichtig na mijn slechte ervaring.

Gelukkig zien we een 7Eleven. Daar kopen we een zakje gemengde noten en wat te drinken. We kunnen zitten. Ik wil graag eerst mijn handen wassen. Er is een toilet maar geen zeep. Ik vraag het aan een medewerkster. “Meiyou” zegt ze. Ofwel: het is er niet en zoek het verder uit.

Ik laat me niet afschepen en ze roept een collega die Engels spreekt. Die heeft wel zeep voor me en wijst me waar ik buiten mijn handen kan wassen.

Treintickets boeken.
Dan lopen we terug naar het hotel. Daar blijven we. We boeken alle treintickets voor de komende dagen. Alleen de laatste naar de luchthaven lukt niet. Met de hulp van Viola gebruik ik hiervoor een andere app omdat dit een highspeed trein is. En ook dat lukt uiteindelijk.

Het is nu inmiddels 23.15 uur hier. We hebben vandaag hele leuke dingen gedaan. Die hou je tegoed. We gaan nu slapen. Tot morgen.