Fietsen in Taitung

13 november 2023 - Taitung, Taiwan

Ik kijk nu uit over het park voor het hotel. Bergen op de achtergrond. Dat blijft toch mooi!
We hebben al uitgecheckt en zitten nu in de lobby. De trein vertrekt pas om 13.45 uur en het is hier lekkerder om nog even te zitten.
Ik heb net kleding gekocht! Ik zag in de lobby allemaal leuke dingen hangen.

Het is een beetje bewolkt en er staat een pittige wind. Gisteren stond er ook een behoorlijke wind. We hebben fietsen gehuurd. Sportfietsen. Dat was wel even wennen voor iemand die een fiets met een hoog stuur heeft. En ik vond het ook best een beetje eng. De eerste keer dat ik moest remmen kneep ik in beide handremmen en kukelde bijna over het stuur. 🤣 Na even oefenen ging het vlekkeloos.

We hebben een stuk over een speciaal fietspad door het Forest Park gereden. Met behulp van een plattegrondje van het hotel en een plattegrond van de route in de LP. Toch ging het niet zoals we in ons hoofd hadden.

Onderweg zijn we gestopt om iets te drinken. Iets eten toch maar niet. Wat vind je van een plak cake met ham en mosterd? De kaart was alleen in het Chinees. Tom wilde graag jus d’orange zonder suiker. De vertaalapp kwam eraan te pas. Uiteindelijk kwam er een fles kant en klare jus uit de koelkast. Mierzoet.

Het is een mooie route. Veel groen en bloeiende struiken. Het lijkt voor ons net zomer, maar hier is het toch echt najaar. Alleen zie je dat niet terug in de natuur.
Op een gegeven moment zijn we omgekeerd en richting strand gereden. Onstuimig aan de kust. Hoge golven en mooie tinten blauw.

De fietsen weer ingeleverd en terug naar het hotel. Daarna gezocht naar een restaurant. We willen noodles eten. Wat zouden we zonder Google moeten? Ik vind er één en we gaan op weg. Ken je dat, dat je in de goede richting lijkt te lopen en dan ineens niet? Uiteindelijk hadden we de goede richting te pakken.

Onderweg zagen we een restaurantje waar iemand op een hete plaat stond te bakken. Dat leek ons wel wat. En we hebben idd lekker gegeten. Een beetje rijst, beetje groente en een paar stukjes vlees. Bijzondere smaken. Heel eenvoudig. Een kale ruime met een gevulde rijstkoker en een theeautomaat. Je kunt zelf rijst en thee pakken. Ik heb zelfs geen toilet gezien. Bij ieder gerecht bakte hij groente. Ik vond het lekker. Leuk ook om naar te kijken! Om 18.45 uur ging hij de plaat schoonmaken. Waren wij mooi op tijd😃

Nog een klein ommetje gemaakt en daarna op de hotelkamer een film op Netflix gekeken. Goede film met Matt Damon. “Stillwater.” Daarin speelt hij een heel andere rol dan anders. In het Engels (gelukkig) met Engelse ondertiteling.

En heerlijk geslapen vannacht. Tom heeft alleen ontbeten. Ik heb zojuist in de lobby een plek gevonden waar allemaal heerlijke dingen voor hotelgasten liggen. Cakejes en zo. 😳 En ook!  Naturel crackers. Daar heb ik er net een paar van genomen met een kopje thee.
Tom heeft eentaligheid besteld en we gaan verder.

1. Wil:
    13 november 2023
    Fijn dat je weer bent opgeknapt Jeannette! Leuk om jullie vakantie te volgen 😊
  2. Karin de C:
    16 november 2023
    Heel bijzonder jullie verhalen te lezen en foto’s zien. Weliswaar met terugwerkende kracht. Geniet ervan, zo bijzonder!
  3. Jeannette de Bruin:
    16 november 2023
    Dank je wel Karin; doen we.